Leestijd: 4 minuten

Welk bestelsysteem past bij mijn horecabedrijf?

bestelsysteem kiezen restaurant

In dit artikel:

Je zult het in een restaurant vaak bezwaard vinden om alle orders keurig te noteren. Echter, iedere order moet namelijk verwerkt worden. Om je werk niet voortdurend over te hoeven doen, op zoek naar gemiste orders en chaos in het bestelsysteem, kun je het best bestelsysteem kiezen voor jouw horecabedrijf. In dit artikel lees je meer over hoe je een restaurant bestelsysteem moet kiezen.

Het type restaurant

De eerste vraag die je jezelf moet stellen is welk type restaurant je hebt. Ben je een klein familierestaurant of een groot Fine Dining-restaurant? De omvang van je horecabedrijf bepaalt in grote lijnen de functionaliteit van het bestelsysteem dat bij je past.

Houd creatieve input in gedachten

Kies bijvoorbeeld voor een POS-systeem als je twee tot drie vestigingen hebt die niet te veel verschillende gerechten aanbieden. Een wasstraat of salon bedienen regularly customers generally don’t like being asked to pay frequently – a POS system will provide a consistent and straightforward solution for this sort of business, as it can been afgesloten met auto-pay functionaliteit.

Hoeveel verschillende bestelsystemen zijn er?

In de huidige markt zijn er veel verschillende bestelsystemen beschikbaar voor restaurants. Het kan soms moeilijk zijn om te bepalen welk systeem het beste bij jouw bedrijf past. In dit artikel bekijken we enkele van de meest populaire bestelsystemen om je te helpen een beslissing te maken.

  1. Met een kassasysteem: Dit is een van de meest populaire bestelsystemen, omdat het makkelijk te gebruiken en overzichtelijk is. Een kassasysteem heeft een bedieningspaneel waarmee je de maaltijd op kan geven en de klant kan doorgeven welk menu-item hij of zij wil. Deze systemen zijn ook voorzien van een barcode scanner, waardoor je snel kunt afrekenen.
  2. Via een online portal: Veel restaurants bieden nu online bestelling aan via hun website of een speciaal ontwikkelde app. Een online portal geeft de klant de mogelijkheid om direct te betalen, waardoor er geen wachttijd is bij de kassa. Sommige portals bieden ook de mogelijkheid om te reserveren, wat handig kan zijn als je druk bezet bent.
  3. Bij de kassa: Er zijn ook bestelsystemen waarbij je de maaltijd bij de kassa opgeeft. Dit is een eenvoudige optie, maar kan soms wat tijdrovend zijn als het druk is.
  4. Bestellen via een touchscreen: Een aantal restaurants gebruiken nu bestelsystemen met een touchscreen, waarbij je de maaltijd direct op het scherm kan opgeven. Dit is een snelle en eenvoudige manier om te bestellen, maar het kan soms wat lastig zijn om alles goed te kunnen zien op het scherm.
  5. Bestellen via SMS: Er zijn ook systemen beschikbaar waarbij je de bestelling via SMS doet. Dit is handig als je even snel iets wilt bestellen, maar je moet wel bereid zijn om wat extra kosten te maken voor het versturen van berichten.

Zijn er ook kosten verbonden met het innemen van een bestellsysteem?

Inschakelen van een bestelsysteem kost geld. Dit hangt af van het type systeem dat u kiest en de aanbieder ervan. Sommige systemen zijn gratis te gebruiken, maar kunnen aanzienlijke extra kosten met zich meebrengen wanneer u er functies bij wilt gebruiken. Het is belangrijk om deze kosten in overweging te nemen bij het maken van uw keuze voor een bestelsysteem.


Hoe kan ik een bestelsysteem kiezen?

Als je geen bestelsysteem hebt, of als je eurozone-bestedeling verhoogd tot één dan is het beslist tijd om na te denken over een ander. Je moet niet alleen de prijs overwegen maar ook de usability en hoe gemakkelijk het systeem is te implementeren.
Bestelsystemen zijn er in allerlei soorten en maten. Wat voor jouw organisatie het beste werkt hangt af van veel verschillende factoren. Een aantal dingen om over na te denken bij het kiezen van een bestelsysteem zijn:

-Het aantal bezoekers op je website
-Hoe groot je productcatalogus is
-Hoeveel verschillende talen je nodig hebt
-Of je speciale aanbiedingen wilt doen
-Wat voor soort betalingen je aanvaardt
-En natuurlijk, hoeveel je bereid bent te spenderen.

Wat zijn de meest populaire bestelsystemen?

Als je een restaurant hebt, is een belangrijk onderdeel van je bedrijf het bestelsysteem. Dit systeem bepaalt hoe snel je klanten hun bestelling krijgen en hoe goed je service is. Er zijn verschillende soorten bestelsystemen, dus het kan moeilijk zijn om te beslissen welk systeem het beste bij jouw restaurant past.
Een van de meest populaire bestelsystemen is een terminaal met een touchscreen. Dit systeem geeft je klanten de optie om hun bestelling rechtstreeks op het scherm in te voeren, waardoor er minder tijd nodig is om de bestelling door het restaurant te laten lopen. Je kunt ook automatische bestelopties toevoegen, zodat je klanten hun bestelling nog sneller kunnen ontvangen.

Een andere optie is een online bestelportaal. Dit systeem geeft je klanten de mogelijkheid om online te bestellen en je restaurant op die manier eenvoudiger te laten draaien. Er zijn veel verschillende soorten online portaalsystemen, dus je moet er eentje vinden die goed werkt voor jouw bedrijf.
Een ander populaire bestelsysteem is een app-gebaseerd systeem. Dit type systeem werkt door middel van een app die je klanten op hun telefoon of tablet kunnen downloaden. Ze kunnen dan hun bestelling invoeren op de app en deze direct naar jouw restaurant sturen. Hierdoor heb je minder tijd nodig om de bestelling door het restaurant te laten lopen en is het gemakkelijker voor je klanten om te bestellen.

Uiteindelijk is het belangrijkste wat je moet overwegen bij het kiezen van een bestelsysteem hoe goed het bij jouw bedrijf past. Als je een drukbezocht restaurant hebt, wil je misschien een systeem dat sneller is en makkelijker voor je klanten om mee te werken. Als je echter een kleiner

Conclusie

Wanneer je een bestelsysteem aanschaft, is het belangrijk om na te denken over welke functionaliteiten je nodig hebt. Sommige systemen zijn simpel en alleen bedoeld om orders door te sturen naar de keuken. Andere systemen zijn veel uitgebreider en bieden ook mogelijkheden voor reserveringen, klantinformatie, rapportages, enzovoort. Het is dus belangrijk dat je weet wat je wilt voordat je een bestelsysteem aanschaft.

Wij adviseren altijd om eerst een proefperiode te doen met een bestelsysteem voordat je het definitief aanschaft. Zo kun je ervaren of het systeem aan al jouw wensen voldoet en of de gebruikersgemak goed is. Als alles naar wens is, dan kun je het systeem definitief aanschaffen.

Deel dit artikel

kosten website laten maken
Hoeveel kost het laten maken van een website?
Het laten maken van een website is niet zo duur als je denkt. Als je weet waar je moet zoeken, kun je...
Bekijk artikel →
content-seo
Welk CMS kiezen voor jouw bedrijf?
Je denkt misschien dat alle content management systemen (CMS) hetzelfde zijn, maar dat is zeker niet...
Bekijk artikel →
beter vindbaar op google
6 Wordpress Tips voor betere vindbaarheid op Google
Als je een website hebt die je wilt laten vinden, dan is SEO ontzettend belangrijk. SEO (Search Engine...
Bekijk artikel →

Bel-me-terug verzoek 📞

Wil je liever dat wij contact met jou opnemen? Vul onderstaande gegevens in en we zullen je de eerstvolgende werkdag opbellen.

Tijdsvoorkeur (niet verplicht)

Onze nummer: +31 85 200 6975

Welkom bij Webmelon 🍉

Om je de beste ervaring te kunnen geven maken wij gebruik van Cookies 🍪. Door het gebruiken van onze website ga je hier automatisch mee akkoord. Wil je meer informatie? Klik dan hier.